sobota, 10. maj 2014

Makroni

Je preprosta slaščica, ki je narejena iz beljakov, sladkorja, mandeljnov in nadeva. Med slaščicami izstopa po mehkobi in prijetno sladkem okusu. Včasih je bila sinonim za bogate in slavne, danes pa je bolj dostopna.  Recept se je ohranil več stoletij, kar še bolj podkrepi njihovo posebnost. Mene so makroni čisto zasvojili, saj so lahki kot perje in imajo božanski okus.


Čudovite živahne barvne kombinacije z različnimi okusi so kar klicale da se jih lotim. Kljub opozorilom o zahtevnosti tehnike, sem se optimistično lotila priprave. Odločila sem se za enega izmed milijon receptov (francoski način) na internetu in uspela. Žal, brez uspeha naslednji trije poskusi. No, ne čisto brez uspeha saj je bil okus pravi, le oblika ni bila. Nisem razumela, kje sem ga polomila ter začela verjeti, kar piše na internetu: »Da moraš paziti na sobno temperaturo, vlažnost v prostoru, beljake uležati 24 ur na sobni temperaturi in podobno.« Ker se ne vdam kar tako, sem prosila za pomoč brata, ki je kuhar. Najprej mi je svetoval naj ne berem preveč. Opazoval je moj postopek in ugotovil, kje sem ga polomila. Opazil je, da sem peno iz beljakov stepla premalo, kajti sneg iz beljakov mora biti povsem trd (če obrnete posodo s peno, vam ne sme pasti ven oziroma se vam ne sme premakniti niti za milimeter), ter mi svetoval, da namesto navadne vrečke za dekoriranje raje uporabim pravo profesionalno vrečko.

Od takrat mi vedno uspejo, vendar se natančno držim recepta in vse sestavine vnaprej pripravim. Sploh ni tako težko kot se govori. Res je, da je lahko na preizkušnji vaša vztrajnost, vendar ne obupajte, okus je kljub neuspeli obliki še vedno enak. Vredno se je potruditi, kajti ko vam enkrat uspejo, jih obvladate za vedno. Spodaj si lahko ogledate recept. 

Pri tem izzivu pa sem se morala soočiti še z enim problemom. Barve. Ker ne uporabljam jedilnih barv moji makroni niso tako živahnih barv. Ugotovila sem, da se raje poigram z različnimi nadevi, ki še dodatno dopolnijo makronu okus, in pozabila na barve. Izmed vseh kombinacij, ki sem jih do sedaj pripravila je pri nas čokoladna zmagovalna.  


Makroni vam lahko posladkajo dan ali pa so lepo darilo svojim najbližnjim. Zagotavljam vam, da se jim bo prikradel nasmeh na obrazu in dolg »njamiiiiiiiiiiiiiiiii«.

  
Naredite sebi ali svojim najbližjim »dober dogodek« za edinstven dan in pripravite svoje makrone.


Maja
......................................................

Navodila:
Obvezni pripomočki: pečica, posoda za stepanje, stepalnik, mešalnik, sito, lopatica za mešanje, 2 x  vrečka za dekoriranje in nastavek, 2 x pladenj, peki papir.

Sestavine za 30 makron-ov  oziroma 60 polovičk:
108g beljaka
40g kristalnega sladkorja
(2 veliki žlici kakava ali mletih malin za barvo)
135g mletih mandeljnov (lahko tudi mlete pistacije, da dobite zeleno barvo)
225g sladkorja v prahu

  1. KORAK:
Najprej beljake trdo stepete skupaj s kristalnim sladkorjem. Če želite dobiti temno rjavo ali rdečo barvo na koncu stepanje dodajte 2 veliki žlici kakava ali mletih malin.

  1. KORAK:
Sladkor v prahu in mandeljne zmešate v mešalniku.

  1. KORAK:
Stepenemu beljaku počasi dodajajte mešanico, ki je nastala med mandeljni in sladkorjem v prahu, tako da jo najprej presejete čez sito. Dodajajte jo v treh delih, medtem počasi vmešajte sestavine, v smeri urnega kazalca tako, da nastane gosta tekoča masa.

  1. KORAK:
Maso vlijete v vrečko za dekoriranje in naredite male okrogle kepice (30 polovičk na en pladenj), ki se počasi razlezejo.

  1. KORAK
Pladenj potolčete štirikrat ob pult, da makroni spustijo zrak, nato jih pustite še 20 minut mirovati. En pladenj bo miroval 20 minut, drugi 35 minut.

  1. KORAK:
Vklopite pečico na 150 °- 140 °C, ventilator.

  1. KORAK:
Pečete 15 minut na sredini pečice.

  1. KORAK:
S  krpo navlažite mizo nato nanjo položite skupaj s  peki papirjem pečene makrone, da se ohladijo. Na dotik so zelo krhki. Ko se ohladijo jih odstranite iz peki papirja in namažite s kremo. 

  1. KORAK:
Namažete jih s kremo vsaj 12 ur pred uporabo, da se ravno prav navlažijo. Hranite jih v hladilniku s kremo ali brez. Brez  kreme vam ostanejo sveži do enega tedna, s kremo pa dva dni. Svežina je odvisna od kreme. Čokoladna krema ima manj vlage kot skutina zato se makron prej navlaži in postane preveč mehak.

Sestavine za nadev 30 makronov:
Sadna krema:
0,25l sladke smetane
25g puste skute
žlica sladkorja
Sveže maline ali svež malinin ekstrat (sadnje po lastni izbiri, lahko tudi domača marmelada)

Čokoladna krema:
0,25l sladke smetane
100g jedilne čokolade (bela ali temna)

Čokoladna krema;
sladko smetano stepete, vanjo vlijete stopljeno čokolado in zmešate. Pustite jo stati, da se strdi.

Sadna krema;
sladko smetano stepete, vanjo stresete pusto skuto, žlico sladkorja in sadje ter vse skupaj zmešate.

......................................................

Če boste sledili navodilom, boste zadovoljni z dosežkom. Srečno!









Ni komentarjev:

Objavite komentar